Men det är inte rättvist!

Jag ringde min man på jobbet, bara så där ändå.

Maken: So, how’s the camera?
Jag: I LOVE IT!! I’ve been walking around the house all day, photographing things and sqeeking happily at every shot. The cats think I’m crazy.
Maken: I’m so happy you like it!
Jag (anar inget): Mmmm…
Maken: Because now I trumph your pregnant-card.
Jag (glad, pillar förstrött på kameran): Awww… You read my blog!
Maken (väldigt självsäkert): Yep.
Jag (inser vidden av katastrofen): SHIT YOU READ MY BLOG!!!
Maken (vittrar vinst): Yep.
Jag: But… but…. That’s not fair. I was pregnant for nine months and…
Maken (låter lite som om han dansar på andra sidan luren): 18, if you count both the kids.
Jag: And it was horrible.
Maken: I got you a camera.
Jag: Shit.

Jag känner mig förrådd. Min make har gjort mig till en kamerahora och likviderat det Eviga Argumentet. Det kan väl aldrig vara rättvist?

6 thoughts on “Men det är inte rättvist!

Vad tycker du?

