Åttaåringen

För exakt åtta år sedan kom lilla Tilda till världen. Underbara fina Tilda. Så modig, så stark och nyfiken på hela världen. Tilda med det stora hjärtat, med den underbara humorn och med det hiskeliga humöret.

Åtta år blir hon idag.

Och för första gången på de här åtta åren får jag inte vara med henne på hennes födelsedag eftersom det är pappadag. Det tar begreppet ensamhet till en helt ny nivå att inte få hålla sitt barn när man vill och jag försöker intala mig själv att jag klarar det. Att Tilda säkert har det bra och att jag får tillbaka henne och hennes bror imorgon. Men egentligen klarar jag det inte alls. Det här är en trasig dag.

IMG_4646

2 thoughts on “Åttaåringen

  1. Inte för att vara elak (ärligt menat), men skilsmässor har sitt pris. (Och ärligt ställd fråga) Var det värt det?

  2. Det heter när det gäller sorg att den första gången är jobbig att ta sig igenom. Det är klart det är hemskt att vara skild från barnen. Det blir lite lättare (sägs det, har ju ingen egen erfarenhet) så småningom. Var snäll med dig själv! Och grattis till Tildusen🙂

Vad tycker du?

